29. září 2020 | Online fundraisingové tipy

Jak zapojit zaměstnance do dárcovského programu?

Darujme.cz využívají také firmy, které chtějí mezi svými zaměstnanci šířit filantropii, udělat něco navíc nebo být společensky odpovědné. Pokud pořádáte zaměstnaneckou sbírku nebo o jejím založení přemýšlíte, Darujme.cz nabízí všechny potřebné funkce pro rychlou a jednoduchou podporu neziskové organizace mezi vašimi zaměstnanci, partnery nebo zákazníky. 

Například Nestlé Česko se spojilo s organizací Charita Česká republika, aby společně pomohli domům sociálních a pečovatelských služeb, které se v době pandemie Covid-19 staraly o seniory v zařízeních i doma. Dobrovolný dar zaměstnanců Nestlé přispěl do „Fondu pomoci zdravotní péči“, jehož cílem je zajistit technologický i personální rozvoj zdravotní péče pro seniory.

Díky vybraným prostředkům bylo možné pořídit mobilní kyslíkové koncentrátory, které významně pomáhají řešit problémy dýchacích cest spojené s nemocí Covid-19. Pořídit mobilní kyslíkové koncentrátory pomohla i výzva společnosti TeeTime SE.

Také neziskové organizace mohou být samy aktivní a požádat o podporu spřátelené firmy či přímo konkrétní zaměstnance. Jak ale přimět zaměstnance, aby se zapojili? A co udělat pro to, abyste naplno využili potenciál vašeho dárcovského programu?

Dejte zaměstnancům možnost volby

Předtím, než se do zaměstnanecké sbírky pustíte, je dobré vědět, jak se k ní vaši zaměstnanci staví. Koho by chtěli podporovat? Jaké hodnoty jsou pro ně nejdůležitější? Umožněte jim podpořit organizaci nebo charitativní projekt, který má pro ně smysl.

Buďte konzistentní

Pokud zaměstnanci přesně vědí, co mohou od dárcovského programu očekávat, zvyšuje se pravděpodobnost, že se do něj zapojí. Naplánujte spuštění kampaně na svátky nebo ve vaší firmě stanovte libovolný měsíc “měsícem darování” a poté se každý rok držte stejného načasování a podmínek.

Budujte značku

Popřemýšlejte o tom, jak můžete charitativní misi začlenit do fungování vaší firmy a firemní kultury. Vytvořte pro zaměstnaneckou dobročinnou iniciativu vlastní značku, hashtag nebo logo. Programy se jmény a slogany se snáze zapamatují a mohou se lépe propojit s hodnotami vaší společnosti.

Dejte o vaší sbírce vědět

Odborníci na reklamu říkají, že zprávu je třeba vidět nejméně třikrát, než si jí příjemci vůbec všimnou. Ujistěte se, že se informace o sbírce k vašim zaměstnancům skutečně dostane.

Nabídněte možnost matchingu

Jako motivace zaměstnanců k tomu, aby se zapojili do sbírky, může sloužit i tzv. firemní matching. Jak to funguje? Ke každé koruně, kterou zaměstnanec přispěje, přidá firma například dalších 5 Kč. Poměr si samozřejmě můžete libovolně zvolit podle vašich možností.

Stanovte si cíl

Chcete, aby se zapojila minimálně polovina všech zaměstnanců? Chcete vybrat 100.000 Kč? Ať už je váš cíl jakýkoliv, stanovte si jej dopředu, abyste po skončení kampaně mohli vyhodnotit, jak byla úspěšná.

Snažte se zaměstnance nevystavovat tlaku, dárcovství by mělo být vždy dobrovolné. A pokud napoprvé neuspějete? Nevadí! Poučte se z chyb a zkuste to znovu.

Zdroj

 

SYSTÉM DARUJME.CZ VYUŽÍVAJÍ

Armáda spásy Člověk v tísni Greenpeace Adra Lékaři bez hranic Dejme dětem šanci