Místní místním, z.ú.


Rozvojová spolupráce Sociálně znevýhodněné skupiny

Daruj mobil lidem bez domova

Mobily jsou pro lidi bez domova často nedostupné, a přitom jsou nezbytné pro hledání práce, lékařskou péči a udržení spojení s úřady a se sociálními pracovníky*pracovnicemi. Skrze naši výzvu chceme darovat primárně starší telefony, repasovat je, vyčistit a znovu darovat lidem, kteří je nutně potřebují pro začlenění do společnosti i postavení se na vlastní nohy. Darujte nám svou podporu a lidem bez domova a v nouzi mobilní spojení!

vybíráme od 22.2.2024

Pomáháme lidem bez domova překonávat bariéry digitálního vyloučení

1 050 Kč

přispěli

2 lidé
Přispět v :
zabezpečeno Darujme.cz
Poptávka po mobilech mezi lidmi bez domova je dlouhodobě vysoká. Od roku 2019 tak pořádáme sbírky telefonů pro lidi bez domova a v nouzi. Pomáháme lidem na okraji naší společnosti překonávat další z forem vyloučení: to digitální. V roce 2023 jsme spojili*y síly s REMOBIL: pořádáme sbírky starších telefonů společně; funční telefony pak dáváme lidem v nouzi, nefunkční k ekologické recyklaci.

Proč na naši výzvu přispět? Váš příspěvek nám pomůže pokrýt náklady na 
  • sběr zánovních telefonů, 
  • jejich vyčištění a bezpečné vymazání dat, 
  • propojení se sociálními službami, administrativu & předání telefonů lidem v nouzi. 
  • k telefonům přidáme nabíječku, sim kartu a přípravíme kompletní balíček, který lidem bez domova a v nouzi pomůže nejvíce. 
Dosud jsme to vše dělali*y zdarma, nyní nám můžete pomoci pokračovat. 

Kam telefony putují? 
  • Telefony předáváme spolehlivým nevládním organizacím a konkrétním lidem bez domova a v nouzi. Vždy osobně a s podpisem darovací smlouvy. Dole ve výzvě najdete fotky, citace a příběhy lidí, kterým tato pomoc pomáhá již od roku 2019.
Spolupráce s organizací Místní Místním nám dává velký smysl neboť některé telefony, které sbíráme v rámci našeho projektu jsou ještě funkční, ale z hlediska morálního nebo technického zastarání jsou v dnešní době těžko uplatnitelné. Typicky se jedná o deset let starý mobil, který by skončil v recyklaci. Nicméně pro skupinu klientů, kterým organizace pomáhá, je takový mobil dostatečný, ať pro spojení s úřady nebo svými blízkými. Mobilnímu telefonu takto prodloužíme život a zároveň pomůžeme těm, kteří to potřebují. Jiří Šmejkal, manažer projektu Remobil.

Celkem jsme již v průběhu našich sbírek předali*y přes 400 telefonů a přes 100 sim karet lidem bez domova a lidem v nouzi. S vaší pomocí to může být mnohem více!



Kde telefony pomáhají? Příběhy překonávání digitální propasti:

Klientovi byl jeho telefon odcizen a vzhledem ke zdravotnímu stavu musí být v pravidelném kontaktu s lékaři – objednávání se, atd. Zároveň se klient obával, že nebude schopen si v případě potřeby zavolat RZS. Klient je za dar velice vděčný. (Naděje – terénní program na podporu lidí bez domova)

Další telefon byl předán klientce, která bydlí v městské ubytovně Strojírenské. Klientce byl též odcizen mobil, který potřebuje každý den – klientka má brigádu (rozdává deník Metro) a po každé směně, kdy noviny rozdá, musí prozvonit svou nadřízenou. To teď dělat nemůže. 
(Naděje – terénní program na podporu lidí bez domova)

Klient L. : Díky tomu si můžu zavolat a zajistit si tak své potřeby. Mobil má přehledné sms a mms a můžu hrát hru. (Fokus – Dům u Libuše, podpora lidí s duševním onemocněním, Praha)

Klient P. : Ocitl jsem se bez funkčního telefonu, jsem invalida a funkční aparát je pro mě životně důležitý. (Fokus – Dům u Libuše, podpora lidí s duševním onemocněním, Praha)

Paní H.: Věk 45 let. Přišla o práci, kde neměla smlouvu na HPP. Tak i přišla o pravidelný příjem peněz a o bydlení. Se svojí partnerkou si pronajímaly pokoj ve sdíleném bytě. Momentálně bydlí ve stanu, na zimu by však již chtěla bydlet v teple, v pronajatém bytě nebo aspoň pokoji. Svůj starý telefon dala do zastavárny, aby měla nějaké peníze. „To je super, že budu mít zase telefon. Potřebuji si najít aspoň brigádu a nějaké peníze našetřit, ať můžeme jít aspoň na ubytovnu.“ (tým ICM, Armáda Spásy, podpora lidí bez domova a v nouzi)

Paní Anastasie: „Po špatné zkušenosti se zaměstnavatelem jsem se dostala do služeb organizace La Strada. Potřebuji být v kontaktu se svojí rodinou na Ukrajině, kde jsem nechala rodiče a bratra. Takže jsem moc ráda za telefon s kamerou a připojením k internetu. Když nejsou výpadky na ukrajinské straně, dvakrát, třikrát denně si voláme a aspoň vím, že jsou v pořádku.“ (La Strada)

Chytré telefony především spojují blízkovýchodní uprchlíky s jejich rodinami, přáteli a blízkými po dlouhém, většinou okolnostmi vynuceném odloučení. Běženci bývají na cestě často i dlouhé měsíce, mnohdy absolvují nějakou její část skutečně pěšky. Několikaměsíční bývá i posléze jejich pobyt v detenčních zařízeních v ČR. První kontakt po tak dlouhé době je velmi emotivní, příbuzným doma se uleví, že je jejich syn, manžel nebo dcera s dětmi naživu a v pořádku. Náš klient si pak už může snadno domluvit s rodinou například poslání peněz na další cestu, když žádné nemá, nebo se spojit s příslušným úřadem kvůli žádosti o azyl či si zavolat o pomoc (z různých důvodů utíkají ze svých domovů v nemalé míře i zranitelné osoby, jako jsou senioři, hendikepovaní, nezletilí nebo těhotné ženy) – kromě materiální pomoci od nás klienti dostávají rovněž důležité informace (včetně bezpečnostních) s adresami a telefonními čísly.
(Iniciativa Hlavák)

„Rádi bychom moc poděkovali naší partnerské organizaci Místní místním za darované telefony a SIM karty. Pro naše klienty a klientky je to velká pomoc, protože ne vždy a ne všem je možné zrovna takové potřebné věci zakoupit z našich zdrojů a většina z nich dost vlastních peněz nemá. Přitom mít možnost telefonovat a pohybovat se v online světě je dnes v podstatě nezbytné. Za všechny to může ilustrovat třeba případ pana Pavla, který dlouho nemohl najít pořádnou práci: „dlouho jsem hledal práci přes známé a různé náhodné lidi, které jsem potkal. To dopadalo blbě. S mojí sociální pracovnicí jsme často hledali i na internetu a věděl jsem, že je tam dost zajímavých nabídek. Ale měl jsem jen starý tlačítkový telefon. A když něco nevyšlo, nebo jsem musel poslat e-mail, bylo potřeba neustále chodit na počítač do poradny. Teď si konečně můžu hledat inzeráty sám a rovnou i firmě napsat. Večer na ubytovně si i v tom telefonu upravuju životopis a rozesílám ho. A když mi odepíšou na e-mail, mám to u sebe a můžu hned reagovat. Sice mi chvíli trvalo, než jsem si na ten složitější telefon zvyknul, ale už mi to docela jde dobře“. (La Strada)
– předání telefonů ICM týmu Armády Spásy, 2024
– darované simkarty není snadné získat – firma Kaktus do naší sbírky roku 2023 darovala 30 ks. Většinou je však potřeba sim-karty dokoupit.
– předání telefonů Iniciativě Hlavák, 2023.

Lidé bez domova a v nouzi mohou právě díky mobilním telefonům využít mnoho příležitostí, jak se zvedat na vlastní nohy. S vaší pomocí jim můžeme zase trochu pomoci překonat bariéry digitálního vyloučení. Děkujeme.

Pokud nemůžete přispět finančně, je zde i možnost zaslat váš starý a nepotřebný mobil do Remobilu. Z každého takového mobilu obdrží nezisková organizace Místní místním 10 Kč, které použije na svůj provoz. Odeslat mobil můžete jednoduše například přes jakoukoli podací pobočku Zásilkovny, více informací naleznete na remobil.cz.

Podpořte tento projekt ještě víc a zapojte kamarády Založit dárcovskou výzvu