Proč se vyplatí nastavit si analytiku v Darujme.cz – klíč k efektivnímu fundraisingu 
21. července 2025 | Online fundraisingové tipy

Proč se vyplatí nastavit si analytiku v Darujme.cz – klíč k efektivnímu fundraisingu 

Pokud spravujete dárcovské projekty prostřednictvím Darujme.cz, máte v rukou silný nástroj, který vám umožní nejen přijímat dary, ale také pochopit chování dárců a zefektivnit kampaně. K tomu ale potřebujete správně nastavit měření pomocí analytických a reklamních nástrojů.

Co vám nastavení analytiky přinese? 

1. Přehled o tom, co funguje a co ne

Google analytics přinášejí konkrétní data o tom, odkud přichází Vaši dárci, kolik návštěv Vaše projekty mají, uvidíte počty aktivních uživatelů či konverzní poměry po projektech včetně přehledů výkonu po zdroji návštěvnosti.

Připravili jsme pro vás report v Looker Studiu, ve kterém přehledně uvidíte přehled těchto užitečných dat o Vašich projektech.

2. Cílenější a levnější reklama

Napojením na Google Ads nebo Sklik můžete lépe sledovat, jaké kampaně přinášejí dary – a které nikoliv. Díky tomu můžete investovat prostředky jen do těch kanálů, které skutečně fungují.

3. Měření výkonu kampaní v reálném čase

S aktuálními statistikami můžete sledovat průběh kampaně prakticky okamžitě a v případě potřeby ji upravit za pochodu.

Jak na to? 

V administraci Darujme.cz můžete měřicí nástroje nastavit buď na úrovni celé organizace (tedy pro všechny vaše projekty), nebo individuálně pro každý projekt zvlášť.

1. Google Analytics 4 (GA4)

🔷 Získáte přehled o tom, kolik lidí navštívilo darovací formulář, odkud přišli a zda darovali.

🔷 Pomůže vám lépe pochopit chování návštěvníků -> pokud s Google Analytics zatím mnoho zkušeností nemáte, nemusíte se bát. Ty nejdůležitější výstupy naleznete v předpřipraveném reportu v Looker Studiu vycházejí ze sbíraných dat pro Vaší organizaci. 

🔷 Slouží jako základní analytika pro zodpovědné vyhodnocování kampaní.

2. Facebook (Meta) Pixel

🔷 Umožňuje sledovat efektivitu kampaní na Facebooku a Instagramu.

 🔷 Díky němu víte, kolik návštěvníků z těchto sítí darovalo (úspěšné dokončení platby/příslibu daru převodem - Hodnota daru, Měna daru, Frekvence daru (jednorázový/měsíční)

🔷 Základ pro remarketing

 🔷 Data viditelná přímo v rozhraní Meta pixelu

3. Google Ads

🔷 Umožňuje přesné měření konverzí z reklamních kampaní v Google Ads.

🔷 Sledujete, která klíčová slova nebo reklamy vedly k úspěšnému dokončení daru/příslibu daru převodem.

 🔷 Pomáhá optimalizovat rozpočet – platíte za to, co opravdu funguje.

4. Sklik (Seznam.cz)

🔷 Slouží ke sledování výkonnosti kampaní v českém vyhledávači Seznam.cz.

🔷 Pomáhá zjistit, jaké bannery nebo textové reklamy přivedly dárce.

🔷 Užitečné hlavně pro neziskovky, které cílí na české publikum mimo Google/Facebook.

Analytika není jen pro e-shopy nebo komerční firmy. I vy můžete díky analytice výrazně zvýšit dopad své práce, získat více dárců a lépe investovat čas i peníze.

Pokud využíváte Darujme.cz, neváhejte a nastavte si měření – vyplatí se to.