Proč je projekt dálnice D0 skrz přírodní park Drahaň-Troja škodlivý?
Dálnice D0, tedy Pražský okruh, je často prezentován jako zázračný lék na dopravu v Praze. Avšak oficiální dopravně inženýrské podklady, odborné studie a zkušenosti z praxe potvrzují, že rozšiřování silniční kapacity v městských aglomeracích dopravě neuleví, spíš ji zhorší.
Severní část této šestiproudé transevropské dálnice vede pouhých 6 km od centra Prahy skrz chráněné přírodní a historické památky, kterým hrozí nenávratné poškození. Dotčená oblast zároveň slouží jako rekreační zázemí pro desítky tisíc obyvatel Prahy.
V těsné blízkosti dálnice se nachází hustě obydlené a rychle se rozvíjející rezidenční čtvrti, které budou vystaveny nadměrnému hluku a emisím z provozu více než 100 000 vozidel denně včetně kamionů.
Stát vyhodí desítky miliard na úkor smysluplnějších projektů
Extrémně vysoké investiční a provozní náklady severní části D0 citelně zatíží státní rozpočet. Obyvatelé ČR budou muset platit ze svých daní tuto nekoncepční a škodlivou stavbu za desítky miliard, které by mohly být vynaloženy na mnohem smysluplnější projekty.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Naše cíle
- Ochránit přírodní památky a rezidenční lokality na severu Prahy před šestiproudou transevropskou dálnicí.
- Získat širokou podporu veřejnosti a odborníků pro přehodnocení škodlivého a nekoncepčního projektu dálnice D0 ve prospěch efektivnějších a šetrnějších alternativ.
- Přesvědčit vládnoucí politickou reprezentaci o nutnosti revidovat dopravní řešení v souladu s cíli udržitelného rozvoje strategických dokumentů a klimatickými závazky hl. m. Prahy, ČR a EU.
Prostor nad Sedleckými skalami při okraji Roztockého háje využíváme prakticky denně pro rekreaci - procházky se psem, o víkendu vyjížďky na kolech. Nechceme ho ztratit kvůli zastarale navrženému projektu. Děkujeme za Vaši práci.