21. ročník Divadelní Flory nabídl v průběhu deseti dnů na čtrnácti festivalových scénách na sedm desítek akcí.
Rekordních 38 produkcí třiadvaceti titulů v hlavním programu (zahrnující 19 zahraničních představení) doplnila řada doprovodných aktivit – vedle divadla i koncerty, besedy či workshopy. Součástí úvodního festivalového víkendu byla mezinárodní konference „Za hranou / Over the Edge“ věnovaná formám participativního divadla a inovativní práci s publikem.
Leitmotiv letošního ročníku, dramaturgicky vymezující činoherní programovou část přehlídky, zněl TEKUTÁ EVROPA. V Olomouci se poprvé představil například Maxim Gorki Theater Berlín nebo mnichovský Residenztheater. Flora nabídla také pětidenní profil přední české divadelní scény, pražského Studia Hrdinů, představila tvorbu progresivního brněnského HaDivadla a dvakrát uvedla tuzemskou Inscenaci roku 2016 – drama Olga (Horrory z Hrádečku) Divadla LETÍ.
Páteří taneční a performativní části programu 21. DF byly inscenace šestice v Nizozemí působících respektovaných choreografů – Brazilců Fernanda Belfiora a Guilherma Miotta, Polky Oly Maciejewské, Japonky Jiji Sohn, Chilana Rodriga Sobarza a Izraelky Keren Levi. Reprezentativní sekci PESTRÉ NIZOZEMSKO, která byla v rámci Flory historicky největší přehlídkou tamního současného tance a performativního umění v České republice, pak doplnila tradiční festivalová platforma VISEGRAD PERFORMING ARTS, zahrnující tituly invenčně zapojující diváka do „divadelní reality“.
Rekordních 38 produkcí třiadvaceti titulů v hlavním programu (zahrnující 19 zahraničních představení) doplnila řada doprovodných aktivit – vedle divadla i koncerty, besedy či workshopy. Součástí úvodního festivalového víkendu byla mezinárodní konference „Za hranou / Over the Edge“ věnovaná formám participativního divadla a inovativní práci s publikem.
Leitmotiv letošního ročníku, dramaturgicky vymezující činoherní programovou část přehlídky, zněl TEKUTÁ EVROPA. V Olomouci se poprvé představil například Maxim Gorki Theater Berlín nebo mnichovský Residenztheater. Flora nabídla také pětidenní profil přední české divadelní scény, pražského Studia Hrdinů, představila tvorbu progresivního brněnského HaDivadla a dvakrát uvedla tuzemskou Inscenaci roku 2016 – drama Olga (Horrory z Hrádečku) Divadla LETÍ.
Páteří taneční a performativní části programu 21. DF byly inscenace šestice v Nizozemí působících respektovaných choreografů – Brazilců Fernanda Belfiora a Guilherma Miotta, Polky Oly Maciejewské, Japonky Jiji Sohn, Chilana Rodriga Sobarza a Izraelky Keren Levi. Reprezentativní sekci PESTRÉ NIZOZEMSKO, která byla v rámci Flory historicky největší přehlídkou tamního současného tance a performativního umění v České republice, pak doplnila tradiční festivalová platforma VISEGRAD PERFORMING ARTS, zahrnující tituly invenčně zapojující diváka do „divadelní reality“.