Prosíme podpořte české školství, které má obrovský nevyužitý potenciál. Málo se stará o učitele a ředitele, a proto se nevyvíjí. Důsledky jsou alarmující:
- Čeští žáci chodí do školy nejméně rádi ze všech dětí v zemích OECD.
- Dlouhodobě stagnuje přírodovědná, matematická i čtenářská gramotnost.
- Mladí Češi odcházejí ze škol s výrazně podprůměrnou motivací k dalšímu vzdělávání se.
Jak dar využijeme?
- Program pro přípravu budoucích učitelů
- Program pro rozvoj ředitelů
- Systémové změny ve vzdělávání
Jaká je cesta ke změně?
Pro skutečnou změnu je zásadní proměnit veřejný vzdělávací systém. Sami to nezvládneme. Naši absolventi jsou kapkou v moři. Cílem je přenést vyzkoušené prvky a principy našich programů na veřejné vysoké školy. Protože jen stát může zajistit nové a kvalitní učitele ve velkém počtu. I když spolupracujeme s veřejnými VŠ, MŠMT a dalšími institucemi ve vzdělávání, současný systém je značně rigidní a odmítá změny.
Pro skutečnou změnu je zásadní proměnit veřejný vzdělávací systém. Sami to nezvládneme. Naši absolventi jsou kapkou v moři. Cílem je přenést vyzkoušené prvky a principy našich programů na veřejné vysoké školy. Protože jen stát může zajistit nové a kvalitní učitele ve velkém počtu. I když spolupracujeme s veřejnými VŠ, MŠMT a dalšími institucemi ve vzdělávání, současný systém je značně rigidní a odmítá změny.
Jaký je náš plán?
Do roku 2030 chceme mít zásadní dopad na práci 20 000 učitelů a 1 000 ředitelů. To je asi 20 % celého systému, tedy kritická masa pro šíření inovací. To bude zásadní impuls pro české školství, které posledních 30 let spíše přešlapuje na místě. Dopady změn ale mají svou setrvačnost, neprojeví se ze dne na den. Právě proto nemůžeme váhat a musíme změny odstartovat TEĎ.

Pokračujte ve skvělé práci.