P-centrum, spolek


Děti, mládež, rodina Sociálně znevýhodněné skupiny

Podpořte prevenci pro děti

Pomozte dětem k lepším vztahům ve třídě, pomozte učitelům k odbornému poradenství. Věděli jste, že… Žáky nejčastěji a nejvíce trápí špatné vztahy ve třídě. Děti, které se necítí v kolektivu bezpečně, mají horší prospěch. Každý čtvrtý student ve věku 16 let užil v uplynulém roce nějakou drogu. Zdravé klima ve třídě není výsledkem vzdělávání, ale jeho předpokladem. V Centru primární prevence pomáháme žákům a pedagogům, aby se ve škole cítili dobře. Kromě vztahů a komunikačních obtíží často řešíme i užívání návykových látek, přesněji řečeno vedeme děti k tomu, aby užívat vůbec nezačaly. Je ale mnoho dalších témat, na kterých s dětmi a učiteli pracujeme. Pořádáme také vzdělávací kurzy pro pedagogy. Jsme součástí olomoucké neziskové organizace P-centrum, která příští rok oslaví 30 let existence. Jako nezisková organizace jsme finančně závislí na dotacích, grantech a darech. Letos se nám podařilo získat 1.912.000,- Kč. Do celkového rozpočtu provozu služby nám letos ještě schází 12%, které činí 261.000,- Kč. Pokud neseženeme celou tuto částku, reálně to ohrozí naši misi a ke školám a žákům se tak nedostane důležitá pomoc.

vybíráme od 18.5.2023

Další lekce prevence pro děti může proběhnout i díky Vám.

300 Kč
vybráno 0 % z 216 000 Kč

přispěl

1 člověk
Sbírka je již uzavřena. Děkujeme!
V Primární prevenci P-centra poskytujeme služby v oblasti specifické primární prevence třídním kolektivům základních a středních škol, jednotlivým žákům, rodičům, pedagogickým pracovníkům a vysokoškolským studentům převážně v Olomouckém kraji.

V rámci programů podporujeme zdravý životní styl klientů, zdravé klima třídních kolektivů a orientujeme se na minimalizaci výskytu rizikového chování, a na práci s žáky, u kterých již rizikové chování nastalo – ve všech programech klademe důraz na prevenci užívání alkoholu a tabáku. Na klienty preventivních programů se snažíme působit s ohledem na aktuální situaci v místě jejich bydliště, tj. Olomouc a blízké okolí, ale také v kontextu stávajících nadregionálních trendů.
Hlavním cílem vzdělávacích aktivit je prohloubit a rozšířit vědomosti a dovednosti učitelů pro práci s dětmi s tendencemi k rizikovému chování. Připravujeme školní metodiky prevence a pedagogy takovým způsobem, aby sami dokázali vyhledat žáky se sklony k rizikovému chování a doporučovat pro žáky i třídy odborné intervence. Také se zaměřujeme na spolupráci pedagogů se školskými poradenskými zařízeními a institucemi specializovanými na práci s rizikovou mládeží. Nabízíme školám preventivní servis pro rodiče a snažíme se vést pedagogické pracovníky v dobré komunikaci a spolupráci s rodiči.

Co si děti zapamatovaly z programu? 

Jedná se o autentické výroky z anonymních evaluačních dotazníků.

„Že je v pořádku odmítnout a jak respektovat druhého v tom co chce a co nechce.“

„Že jsme se normálně dokázali bavit a neměl by tedy být problém aji ve škole.“

„Že lze komunikovat v naší třídě, ale musí tam bejt člověk, co to všechno povede a udělá ten první krok.“

„Že vše jako třída dokážeme společně.“

„Možná to i pomohlo, abysme se sjednotili.“
 „Chtěl jsem experimentovat s drogama, ale díky informacím od vás jsem si to rozmyslel.“

A co řekli učitelé?

„Děkuji zvláště za obsáhlou zpětnou vazbu na vztahy ve třídě, ocenění a doporučení.“

„V průběhu programu jsem si užila být pouze v roli pozorovatele a možnost poslouchat úžasnou komunikaci lektorek a inspirovat se ní.“

Pomáhejte s námi i vy.
I díky vaší podpoře můžeme pomáhat druhým, a tím měnit třeba i vaše okolí k lepšímu

Děkujeme za to, že nás podporujete v práci, která dává smysl a mění lidské příběhy.
Podpořte tento projekt ještě víc a zapojte kamarády Založit dárcovskou výzvu