NELEŽ z. s.


Osvěta a poskytování informací

Podpora v boji proti dezinformacím

Dezinformace. Všichni si myslíme, že je poznáme a kroutíme hlavou nad tím, jak mohou být ostatní tak naivní a neinformovaní. Pravdou ale je, že dezinformacím aktuálně věří až 30% české populace, což pro demokratickou společnost znamená obrovské nebezpečí.

vybíráme od 4.6.2021
Děkujeme, že s námi pomáháte budovat sebevědomou společnost odolnou vůči záměrným manipulacím.
18 960 Kč

přispělo

20 lidí
Sbírka je již uzavřena. Děkujeme!
Téma dezinformací šířených takzvanými alternativními zpravodajskými portály se v Česku stalo nejskloňovanějším společenským tématem posledních měsíců především díky pandemii Covid-19. Tyto portály navíc slouží jako jakési informační huby, z nichž se cituje dál, ať už v rámci sociálních sítí, nebo řetězových mailů. Míra informační toxicity se stupňuje právě díky těmto sekundárním mediálním výstupům. Takže i když jsou dezinformační weby většinou minoritní, informace z nich se dnes šíří tak účinně díky algoritmům sociálních sítí, že ve společnosti vytváří velký příkop. Výsledkem je rozvrácená společnost, kterou lze snáze manipulovat.

Faktem je, že mnoho značek inzeruje své produkty a služby na webech s toxickým obsahem prostřednictvím programatického nákupu a online aukcí, aniž by o tom vůbec věděli. Tímto způsobem si některé dezinformační weby podle odhadů mohou vydělat až 190 000,- měsíčně.

NELEŽ usiluje, by se neinzerování na dezinformačních webech stalo etickou normou majitelů firem, ředitelů, brand managerů, pracovníků v reklamních, mediálních a PR agenturách. Je to jedna z cest, jak kultivovat a vzdělávat nejen naši společnost, ale i reklamní průmysl.

Důsledné dodržování etické inzerce také povede k podpoře médií, které mají zájem informovat seriózně na základě faktů a ověřování zdrojů.

Ke konci dubna 2021 se zavázalo 120 lokálních i mezinárodních, soukromých i státních firem, že nastaví své systémy tak, aby se jejich inzerce na toxické weby nedostala. Mezi těmito značkami jsou i největší online inzerenti, např. Alza, Sazka, Tipsport nebo Kaufland. Spolek podporuje také 30 komunikačních agentur a 4 agentury mediální.

Podporovatelé z řad firem
 

Podporovatelé z řad komunikačních agentur




Podporovatelé z řad mediálních agentur




Podporovatelé z řad technologických firem komunikačního průmyslu



Dalšími partnery jsou i oborové organizace komunikačního průmyslu AKA, APRA, ADC nebo CCC. 

NELEŽ je také členem Asociace společenské odpovědnosti, která sdružuje firmy a organizace, které mají aktivní zájem o společenskou a ekonomickou udržitelnost naplňující cíle OSN (SDGs).

Pro spolek pracujeme všichni zadarmo a díky našim profesím jsem schopni většinu práce spojené s komunikací spolku pokrýt sami. Ale existuje mnoho věcí, které sami neumíme nebo nedokážeme sehnat zdarma a proto vybrané peníze použijeme na tyto věci:
•       nákup online & offline mediálního prostoru pro naše kampaně
•       platby za technické zázemí spolku – správa webu, emailů a newsletterů
•       právní pomoc při konzultacích a soudních sporech
•       projektovou výpomoc při větších kampaních

Děkujeme za podporu, více informací najdete na www.nelez.cz.
Podpořte tento projekt ještě víc a zapojte kamarády Založit dárcovskou výzvu

Dobrá práce, Franku a týme

David Anthony Procházka
1 000 Kč

Díky za prospěšnou činnost.

Marek
500 Kč

Budu podporovat každou organizaci, která se snaží zabránit fatálním konfliktům mezi lidmi

Machi
100 Kč

Držím palce ve Vašem vytrvalém boji proti dezinformacím, kterých není nikdy málo.

KarelS
2 000 Kč