Škola Osmička


Vzdělávání a výzkum

Škola Osmička – Roudnice nad Labem: Pomozte nám vytvořit místo, kde se děti učí pro život

V Roudnici nad Labem budujeme inovativní školu zajišťující vzdělávání žáků od 1. do 9. ročníku se zaměřením na environmentální výuku. Od září 2020 je škola zapsána v rejstříku škol MŠMT. Do té doby je nutné zvládnout rekonstrukci budovy školy.

vybíráme od 16.6.2020

Škola Osmička – Roudnice nad Labem: Pomozte nám vytvořit místo, kde se děti učí pro život

96 976 Kč
vybráno 32 % z 300 000 Kč

přispělo

57 lidí
Sbírka je již uzavřena. Děkujeme!
Škola Osmička – Roudnice nad Labem: Pomozte nám vytvořit místo, kde se děti učí pro život
 

 V září loňského roku jsme po roce příprav založili v Roudnici nad Labem novou inovativní základní školu. Naše Škola Osmička má za sebou první školní rok a pro ten další bychom rádi rozšířili svou činnost i prostory, ve kterých se děti budou moci vzdělávat. Snažíme se doplnit stávající nabídku škol v našem regionu o školu, která funguje trochu jinak, moderněji, s ohledem na potřeby každého dítěte a jeho individuální osobní rozvoj.
 

 
Poslední měsíce, ve kterých se děti vzdělávaly z domova a byli jsme s nimi jen v omezeném kontaktu skrze monitory našich počítačů, nám potvrdily, že tato podoba vzdělávání, má pro jejich budoucnost i případné opakování podobných situací, jakou byla tato, obrovský význam. Jde o vzdělávání založené na osobním rozvoji dětí, na jejich poznávání sebe sama, podpoře toho, aby si dokázaly samy rozvrhnout svůj čas a své učení, znaly své silné i slabé stránky a dokázaly je uplatnit i zlepšovat. Zároveň pro nás současná situace způsobená pandemií koronaviru přinesla velkou komplikaci –  dárci a sponzoři, se kterými jsme byli domluveni, na příspěvcích pro potřebnou rekonstrukci nových prostor, do kterých se má škola od září přesunout, nám v důsledku zhoršené ekonomické situace plánovanou pomoc odřekli

 Nechceme se však vzdát toho, k čemu jsme řadu měsíců směřovali a rozhodli jsme se proto s prosbou o podporu požádat širokou veřejnost – tedy i Vás…

O co usilujeme?

  Potřebujeme získat dostatek prostředků pro rekonstrukci budovy školy a následnou rekolaudaci budovy na školské zařízení. Tuto rekolaudaci musíme stihnout do konce srpna 2020, aby nám byla potvrzena registrace školy v rejstříku škol MŠMT. To je podmínka k tomu, aby mohla být škola od září 2020 financována i  ze státního rozpočtu a její chod a fungování nebyly závislé pouze na příspěvcích od rodičů dětí. 

 Škola nyní využívá budovu o celkové rozloze cca 300 m² se zahradou. V rámci rekonstrukce musíme pozměnit dispozice jednotlivých nadzemních podlaží dle hygienických norem a požadavků. Jsme nuceni přidělat v každém patře sociální zařízení, úklidové komory, do každé z učeben musíme zavést vodu a instalovat umyvadlo a instalovat venkovní únikové požární schodiště.  
 
Doposud jsme z vlastních finančních zdrojů financovali: projektovou dokumentaci včetně studií na osvětlení, akustiku, elektroinstalaci. Stavební úpravy, které zahrnují bourací práce, zednické práce, obkladačské práce, elektroinstalatérské práce, instalatérské práce, malířské práce, sádrokartonářské práce, nákup materiálu, obkladů, nákup a instalace venkovního požárního únikového schodiště.
 
Chtěli bychom touto cestou vybrat částku 300 000 korun, která pokryje nutné stavební úpravy v rámci opatření s ohledem na výsledky akustické a hlukové studie a vymalování veškerých prostor budovy. Jsme si vědomi toho, že v tuto chvíli je třeba finanční podpora i na řadě jiných míst,  přesto bychom velmi rádi pokračovali v tom, co děláme, protože věříme v to, že pro řešení podobných krizových situací a vyrovnávání se s nimi může mít právě kvalitní vzdělávání sebevědomých, ale zároveň empatických a asertivních mladých lidí velký význam.
 
 Co vaše podpora přinese?


Umožníte desítkám dětí z Roudnice nad Labem i jejího okolí vzdělávat se pomocí moderních inovativních metod a připravovat se tak na budoucí život – přebírat zodpovědnost samy za sebe i za svět kolem nich.  

 
 Škola Osmička staví na těchto osmi pilířích: 
·       vztahy
·       inspirace
·       výuka v projektech
·       respektování přirozenosti a jedinečnosti
·       propojení výuky s přírodou
·       integrovaně tematická výuka
·       mapy učebního pokroku
·       Feursteinovo instrumentální obohacování.
 
 
Díky Vašemu příspěvku nám umožníte motivovat a podporovat nejen děti, ale i jejich rodiče a dospělé, ke změně v jejich myšlení a přístupu ke vzdělávání a osobnímu rozvoji. 

 Jak vypadá výuka ve Škole Osmička?

 
Výuka venku
 

Výuka venku nabízí dětem vzdělávací příležitosti a situace, které nemůže ani nejlépe vybavená učebna zajistit.  Životní prostředí přestává být pro žáky pouhým učivem a stává se něčím, co se jich týká a co mohou sami ovlivňovat. Žáci zažívají opravdovou spoluúčast na chodu své školy a učí se zodpovědnosti za své okolí. Pro poznávání přírodního prostředí je zásadní, aby se výuka, kromě školních tříd, odehrávala také venku v přírodě nejlépe pomocí pozorování a prožitků.
 
 
Můj den
 
Hodnocení a sebehodnocení se zaznamenává do mapy učebního pokroku. Zásadní je rozvoj klíčových kompetencí. Znamenají příležitost na sobě aktivně pracovat, poznávat své silné i slabé stránky, pracovat s nimi a rozvíjet se podle vlastního plánu.


 Integrovaně-tematické bloky
 

Ukázka integrované tematické výuky v 1. - 3. ročníku:
 téma měsíce - DOMOV
 Děti celý týden studovaly mapy a učily se o Roudnici, Podřipsku, Ústeckém kraji, České republice, Evropě a planetě Zemi. Učily se rozumět měřítku na mapách, v mapách se orientovat, najít své bydliště, znát svoji adresu. Také jsme četli Litoměřické pověsti a pohádky, porozumět čtenému. Převáděli jsme jednotky délky. Mapu jsme namalovali. Při psaní názvů měst jsme si zopakovali vyjmenovaná slova po B a L, velká písmena a měkké a tvrdé slabiky. Z klíčových kompetencí inter a intrapersonalních a kompetencí k učení - děti hodnotí svoji práci jednoduchými formami, učí se požádat o pomoc a pomoc i poskytnout, rozumí písemným a ústním zadáním.

 
 Výuka v projektech
 
Projektová výuka aneb tvorba bylinkové zahrádky, učebnice angličtiny od rodilého mluvčí, vzdělávací hra - významné osobnosti, komiks pro nečtenáře, pastelkovníky, nápad, jak využít solární energii a naučit o tom mladší spolužáky, prezentace o možnosti posílení imunity,... Děti pracují ve skupinkách, dvojicích nebo samostatně na vlastním projektu. 
 
 Jak nás můžete podpořit?
 

Protože jsme Základní škola Osmička, máte právě 8 způsobů, jak nás podpořit. Předem Vám za jakoukoli podporu velmi děkujeme a napneme všechny naše síly k tomu, aby byla využita nejlépe, jak to jen půjde.
 
88 Kč
44 Kč
888 Kč
444 Kč
8 888 Kč
4 444 Kč
88 888 Kč
44 444 Kč
 

Dárcovské výzvy k projektu

Podpořte tento projekt ještě víc a zapojte kamarády Založit dárcovskou výzvu
Aktivní (0)  |  Ukončené (1)

Nebyly nalezeny žádné aktivní výzvy.

To je dárek k naorzeninám Agatce Svobodové a Cyrilkovi Svobodovi k svátku od jejich tety.

Jana Svobodová
300 Kč

At se dari ;)

K V
444 Kč

Děláte skvělou věc!

Dárce
20 000 Kč

Ať se povede! 😉

Jakub Šírek

Ať se to povede!

Lukáš Sojka

Držím palce, budu šířit dál ;)

Honza
1 000 Kč