Škola Osmička – Roudnice nad Labem: Pomozte nám vytvořit místo, kde se děti učí pro život
V září loňského roku jsme po roce příprav založili v Roudnici nad Labem novou inovativní základní školu. Naše Škola Osmička má za sebou první školní rok a pro ten další bychom rádi rozšířili svou činnost i prostory, ve kterých se děti budou moci vzdělávat. Snažíme se doplnit stávající nabídku škol v našem regionu o školu, která funguje trochu jinak, moderněji, s ohledem na potřeby každého dítěte a jeho individuální osobní rozvoj.
Poslední měsíce, ve kterých se děti vzdělávaly z domova a byli jsme s nimi jen v omezeném kontaktu skrze monitory našich počítačů, nám potvrdily, že tato podoba vzdělávání, má pro jejich budoucnost i případné opakování podobných situací, jakou byla tato, obrovský význam. Jde o vzdělávání založené na osobním rozvoji dětí, na jejich poznávání sebe sama, podpoře toho, aby si dokázaly samy rozvrhnout svůj čas a své učení, znaly své silné i slabé stránky a dokázaly je uplatnit i zlepšovat. Zároveň pro nás současná situace způsobená pandemií koronaviru přinesla velkou komplikaci – dárci a sponzoři, se kterými jsme byli domluveni, na příspěvcích pro potřebnou rekonstrukci nových prostor, do kterých se má škola od září přesunout, nám v důsledku zhoršené ekonomické situace plánovanou pomoc odřekli.
Nechceme se však vzdát toho, k čemu jsme řadu měsíců směřovali a rozhodli jsme se proto s prosbou o podporu požádat širokou veřejnost – tedy i Vás…
O co usilujeme?
Potřebujeme získat dostatek prostředků pro rekonstrukci budovy školy a následnou rekolaudaci budovy na školské zařízení. Tuto rekolaudaci musíme stihnout do konce srpna 2020, aby nám byla potvrzena registrace školy v rejstříku škol MŠMT. To je podmínka k tomu, aby mohla být škola od září 2020 financována i ze státního rozpočtu a její chod a fungování nebyly závislé pouze na příspěvcích od rodičů dětí.
Škola nyní využívá budovu o celkové rozloze cca 300 m² se zahradou. V rámci rekonstrukce musíme pozměnit dispozice jednotlivých nadzemních podlaží dle hygienických norem a požadavků. Jsme nuceni přidělat v každém patře sociální zařízení, úklidové komory, do každé z učeben musíme zavést vodu a instalovat umyvadlo a instalovat venkovní únikové požární schodiště.
Doposud jsme z vlastních finančních zdrojů financovali: projektovou dokumentaci včetně studií na osvětlení, akustiku, elektroinstalaci. Stavební úpravy, které zahrnují bourací práce, zednické práce, obkladačské práce, elektroinstalatérské práce, instalatérské práce, malířské práce, sádrokartonářské práce, nákup materiálu, obkladů, nákup a instalace venkovního požárního únikového schodiště.
Chtěli bychom touto cestou vybrat částku 300 000 korun, která pokryje nutné stavební úpravy v rámci opatření s ohledem na výsledky akustické a hlukové studie a vymalování veškerých prostor budovy. Jsme si vědomi toho, že v tuto chvíli je třeba finanční podpora i na řadě jiných míst, přesto bychom velmi rádi pokračovali v tom, co děláme, protože věříme v to, že pro řešení podobných krizových situací a vyrovnávání se s nimi může mít právě kvalitní vzdělávání sebevědomých, ale zároveň empatických a asertivních mladých lidí velký význam.
Co vaše podpora přinese?
Umožníte desítkám dětí z Roudnice nad Labem i jejího okolí vzdělávat se pomocí moderních inovativních metod a připravovat se tak na budoucí život – přebírat zodpovědnost samy za sebe i za svět kolem nich.
Co vaše podpora přinese?
Umožníte desítkám dětí z Roudnice nad Labem i jejího okolí vzdělávat se pomocí moderních inovativních metod a připravovat se tak na budoucí život – přebírat zodpovědnost samy za sebe i za svět kolem nich.
Škola Osmička staví na těchto osmi pilířích:
· vztahy
· inspirace
· výuka v projektech
· respektování přirozenosti a jedinečnosti
· propojení výuky s přírodou
· integrovaně tematická výuka
· mapy učebního pokroku
· Feursteinovo instrumentální obohacování.
Díky Vašemu příspěvku nám umožníte motivovat a podporovat nejen děti, ale i jejich rodiče a dospělé, ke změně v jejich myšlení a přístupu ke vzdělávání a osobnímu rozvoji.
Jak vypadá výuka ve Škole Osmička?
Výuka venku
Výuka venku nabízí dětem vzdělávací příležitosti a situace, které nemůže ani nejlépe vybavená učebna zajistit. Životní prostředí přestává být pro žáky pouhým učivem a stává se něčím, co se jich týká a co mohou sami ovlivňovat. Žáci zažívají opravdovou spoluúčast na chodu své školy a učí se zodpovědnosti za své okolí. Pro poznávání přírodního prostředí je zásadní, aby se výuka, kromě školních tříd, odehrávala také venku v přírodě nejlépe pomocí pozorování a prožitků.
Můj den
Hodnocení a sebehodnocení se zaznamenává do mapy učebního pokroku. Zásadní je rozvoj klíčových kompetencí. Znamenají příležitost na sobě aktivně pracovat, poznávat své silné i slabé stránky, pracovat s nimi a rozvíjet se podle vlastního plánu.
Integrovaně-tematické bloky
Ukázka integrované tematické výuky v 1. - 3. ročníku:
téma měsíce - DOMOV
Děti celý týden studovaly mapy a učily se o Roudnici, Podřipsku, Ústeckém kraji, České republice, Evropě a planetě Zemi. Učily se rozumět měřítku na mapách, v mapách se orientovat, najít své bydliště, znát svoji adresu. Také jsme četli Litoměřické pověsti a pohádky, porozumět čtenému. Převáděli jsme jednotky délky. Mapu jsme namalovali. Při psaní názvů měst jsme si zopakovali vyjmenovaná slova po B a L, velká písmena a měkké a tvrdé slabiky. Z klíčových kompetencí inter a intrapersonalních a kompetencí k učení - děti hodnotí svoji práci jednoduchými formami, učí se požádat o pomoc a pomoc i poskytnout, rozumí písemným a ústním zadáním.
Výuka v projektech
téma měsíce - DOMOV
Děti celý týden studovaly mapy a učily se o Roudnici, Podřipsku, Ústeckém kraji, České republice, Evropě a planetě Zemi. Učily se rozumět měřítku na mapách, v mapách se orientovat, najít své bydliště, znát svoji adresu. Také jsme četli Litoměřické pověsti a pohádky, porozumět čtenému. Převáděli jsme jednotky délky. Mapu jsme namalovali. Při psaní názvů měst jsme si zopakovali vyjmenovaná slova po B a L, velká písmena a měkké a tvrdé slabiky. Z klíčových kompetencí inter a intrapersonalních a kompetencí k učení - děti hodnotí svoji práci jednoduchými formami, učí se požádat o pomoc a pomoc i poskytnout, rozumí písemným a ústním zadáním.
Výuka v projektech
Projektová výuka aneb tvorba bylinkové zahrádky, učebnice angličtiny od rodilého mluvčí, vzdělávací hra - významné osobnosti, komiks pro nečtenáře, pastelkovníky, nápad, jak využít solární energii a naučit o tom mladší spolužáky, prezentace o možnosti posílení imunity,... Děti pracují ve skupinkách, dvojicích nebo samostatně na vlastním projektu.
Jak nás můžete podpořit?
Protože jsme Základní škola Osmička, máte právě 8 způsobů, jak nás podpořit. Předem Vám za jakoukoli podporu velmi děkujeme a napneme všechny naše síly k tomu, aby byla využita nejlépe, jak to jen půjde.
88 Kč
44 Kč
888 Kč
444 Kč
8 888 Kč
4 444 Kč
88 888 Kč
44 444 Kč
To je dárek k naorzeninám Agatce Svobodové a Cyrilkovi Svobodovi k svátku od jejich tety.